2018. április 4., szerda

GYÜMÖLCSÖS RIZSSZELET

Az alábbi süteményt egy cukrászdában ettem és nagyon ízlett. Persze cukrászdából receptet kérni lehetetlen. Ezért elővettem minden sütitudásom és megpróbáltam az íz és állag alapján rekonstruálni ezt a valóban finom és különleges édességet. Valójában nem kellett hozzá sok gondolkodás, hiszen a tejberizst szerintem csak tejszínhabbal lehet légiesíteni, majd egy kis zselatin és kész a sütemény. Kipróbáltam és nagyon jól sikerült. Nyugodt szívvel ajánlom mindenkinek.

Hozzávalók

6 tojás
6 evőkanál cukor
4 evőkanál liszt
2 evőkanál kakaó
0,5 dl olaj
1 csomag sütőpor

Rizses krémhez
50 dkg rizs
4 dl víz
1,5 l tej
30 dkg cukor
2 csomag vaníliás cukor
2 csomag étkezési zselatin
4 dl tejszín (hulala)

Gyümölcszseléhez
2 doboz fagyasztott piros gyümölcs
3 csomag tortazselépor
6 dl víz

Elkészítés

A fenti hozzávalók egy nagyobb tepsihez való adag. 
A tészta hozzávalóiból kakaós piskótát sütök. Majd míg hűl elkészítem a keretet a süteményhez, vagy ha magasabb falú (minimum 5 cm) tepsiben sül visszateszem abba. Nekem nincs magas falú tepsim így karton papírt bevontam folpack fóliával és abból készítettem keretet a piskóta köré. Majd elkészítem a tejberizst. Ehhez a rizst edénybe szórom és felöntöm a vízzel, addig főzöm folyamatos kavargatás mellett, amíg elfövi a vizet. Ekkor hozzáadom a tejet és tartaléklángon tovább főzöm. Folyamatosan kevergetem, mert odaéghet és a tej is kifuthat. Mikor már majdnem beitta a tejet a rizs hozzákeverem a cukrot és a vaníliás cukrot. Még kevergetem a tűzön 5 percig majd félrehúzom és fedő alatt hagyom kihűlni. Érdemes akár előző nap elkészíteni. Mikor a tejberizs teljesen kihűl felverem a tejszínt és hozzákeverem. Ezután az étkezési zselatint 1 dl forró vízben elkeverem, majd 5 percig állni hagyom és ezután a rizshez keverem. Az így kapott krémet a keretbe rakott piskótára kenem és a hűtőbe teszem. Közben a tasak leírása alapján felfőzöm a tortazselét és félreteszem, amíg hűl kicsit kiveszem a sütit a hűtőből és rászórom a fagyasztott gyümölcsöt. Ezután rákanalazom a zselét és visszateszem a hűtőbe dermedni. 

 

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése