2017. szeptember 30., szombat

RAKOTT PALACSINTA

A palacsinta igazi házi édesség, nincs is olyan otthon ahol ne húzódna mosolyra a család szája meglátva a finom tekercseket. A palacsinta igazi átváltozó művész, hiszen lehet enni édesen, sósan, töltve, töltetlen, vastagabban vagy éppen papírvékonyan. Lehet lekvárral tölteni, vagy  darált hússal és még csuda tudja miféle dolgokkal.Már csak ezért is megérdemel még egy bejegyzést. Talán túl könnyűnek tűnhet, de ha éppen semmi sem jut eszünkbe, vagy nincs kedvünk a bonyolult sütési műveletekhez, akkor tökéletes választás lehet akár a vendégsereg lenyűgözésére. 

Hozzávalók

1 l tej
3 tojás
2 evőkanál cukor
csipet só
szódavíz
0,5 dl olaj
liszt

Töltelék
nutella
0,5 kg túró, 2 tojás, cukor
meggydzsem


Elkészítés

A tojásokat egy kis tejjel elkeverem, hozzáadom a cukrot és a sót majd felöntöm a maradék tejjel.Ezután szódavizet adok hozzá kb 1,5 dl-t és az olajat. Majd jöhet a liszt, hogy mennyi nem tudom, sosem mérem, annyit adok hozzá, amitől krémes mégis folyós állagú lesz. Ha sűrű lenne adok még hozzá szódavizet. Egyszerű kézi habverőt használok, nem gépiesítek! Forró serpenyőben tartalék lángon sütjük ki a darabokat. Mikor készen van jöhet a töltés. Előrelátó voltam és egy tortaformába kezdtem el egymásra rétegezni a palacsintákat és a tölteléket. Azzal töltöttem, amit otthon találtam, nutella, meggydzsem és túró. A túróhoz kevertem 2 tojássárgáját és 23 kanál cukrot, majd a habbá vert fehérjéket, így töltöttem a palacsintába. Persze töltés közben csaltam  mivel nem arányosan osztottam el a töltelékeket, több réteg lett a nutis és túrós és csak néhány meggyes. Mikor az utolsó palacsinta a halom tetejére került még volt egy kis túrótöltelék a tálban így azt rákentem és sütőbe raktam. 180°C-on sült, amíg a tetején lévő túró elkezdett barnulni. Ügyelni kell arra, miután kivesszük a sütőből hagyjuk hűlni, máskülönben szétesik. 

 

 

 

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése