2017. szeptember 10., vasárnap

MASCARPONÉS SZEDERTORTA

Kövezzenek meg, de nekem nem lett a szívem csücske a mascarpone. Sokan esküsznek rá, hogy ennél krémesebb és lágyabb krémalap a világon nincs. Persze nekem sem az állagával van problémám, hanem az ízével. Sokan mondják, hogy nincs is semmi íz, majd az ízesítés adja meg, én mégis érzem, és nekem nem tetszik. De persze nem akarok senkit elriasztani, mert ugye ízlések és pofonok, és a bejegyzés megszületése is azt bizonyítja, hogy bizony vannak a környezetemben olyanok, akik nem osztják a véleményemet. 


Hozzávalók

6 tojás
6 evőkanál liszt
6 evőkanál cukor
1 csomag sütőpor
0,5 dl víz

Krémhez
1 doboz mascarpone (250 gr)
2 dl tejszín
10 dkg porcukor

Szederzseléhez
1 nagy tejfölös vödörnyi szeder (nekem fagyasztott volt)
3 evőkanál cukor
1 csomag tortazselépor
0,5 dl víz

Elkészítés

A szokásos módon kerek tortaformában piskótát sütök. Ezután elkészítem a szederzselét, mert annak egy keveset hűlni kell. A szedret edényben elkezdem melegíteni, hozzáadom a cukrot. Mikor elkezd szépen puhulni botmixerrel összetöröm. A tortazseléport a fél deci vízben felkavarom, majd a szederhez adom, és forrásig főzöm. Félreteszem hűlni. A mascarponét felhabosítom a porcukorral, majd a tejszínt is, é végül a kettőt összekeverem. A piskótát visszateszem a tortaformába, rákenem a krémet és hűtőbe teszem 10 percre. Ezután rákenem a szederzselét és ismét hűtőbe teszem. Legjobb ha egy éjszakát áll, hogy a zselé szépen megdermedjen. 

 

 

 

 

 

 

 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése