2017. szeptember 30., szombat

KÖRTÉS FORDÍTOTT

Egyszer már próbáltam fordított sütit készíteni, de annyira rossz lett, hogy inkább le is tagadom...valamit nagyon elszúrtam. Így egy arabig hanyagoltam a témát. Na de most eljött az ideje, hogy legyűrjem a félelmet. Rá s akadtam egy nagyon jó kis leírásra, amit szokásomhoz híven kicsit átszabtam...



Hozzávalók

4 dl tejföl
2 dl olaj
30 dkg cukor
40 dkg finomliszt
2 csomag sütőpor
2 csomag vaníliás cukor
4 tojás

Töltelék
6 - 7  körte
30 dkg cukor (karamellhez)


Elkészítés


Először is meghámozom a körtét és cikkekre vágom. Majd jöhet a tészta. Ehhez a tojásokat a cukorral és vaníliás cukorral robotgéppel habosra keverem.  Majd hozzáadom a tejfölt, olajat, sütőport. Végül a lisztet kanalanként kézzel keverem hozzá. Mikor kész félreteszem. Egy tepsibe sütőpapírt teszek, majd ezt is félreteszem, valamint a sütőt előmelegítem 180°C-ra. Ezután a 30 dkg cukorból teflonos serpenyőben világos karamellt készítek. Fontos, hogy folyamatosan kevergessük. Mikor már szép barna a sütőpapíros tepsibe öntöm és a cikkekre vágott körtéket sorban ráhelyezem.  Ne ijedjen meg senki ha észreveszi, hogy a karamell megdermed még mielőtt befejeznénk a körtepakolást, sütés közben csoda fog történni. Mikor elhelyeztük a körtéket ráöntjük a tésztát és mehet a sütőbe kb. 40 percre. Tűpróbával lehet ellenőrizni. Amíg hűlt készítettem hozzá egy kis vaníliasodót, csak úgy mert finom :-) 

 

 

 

 

 

 

 

 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése