2017. július 2., vasárnap

MEGGYHABOS KRÉMES

Nemrég meggylekvárt főztem, a felszínen keletkezett habot szépen leszedtem és félreraktam gondoltam valamire jó lesz. Valójában 2 hetet állt a hűtőben mire alkalmam nyílt arra, hogy felhasználjam. Először csak egy egyszerű piskótatekercsre gondoltam meggyhabbal megkenve, aztán úgy döntöttem azért ez a meggyhab annál különlegesebb és nem mindennap elkészíthető minthogy ilyen egyszerű módon végezze be a sorsát. Így hát gondoltam szépen megszínezem vele a tésztát (ne várja senki, hogy piros legyen ugyanis szürke lesz) majd valami csokis krémmel megbolondítom. No hát ez volt a terv, de se csoki, se tejszín, se kakaó, így hát azzal főztem ami volt otthon. Mivel meggylekvárt nem mindennap főzök így az ebből keletkezett hab elég ritka lakója a hűtőszekrénynek, így legközelebb hab helyett még több lekvárt használok, hiszen abból már van bőven a kamrában. 


Hozzávalók

Fehér piskótához
5 tojás
5 evőkanál cukor
5 evőkanál liszt
0,5 dl olaj
1 csomag sütőpor

Meggyes piskótához
5 tojás
5 evőkanál cukor
5 evőkanál liszt
2 nagy evőkanál meggyhab vagy meggylekvár
1 csomag sütőpor

Vaníliás krémhez
1 l tej
2 csomag vaníliás pudingpor
6 evőkanál cukor
2 nagy evőkanál tejföl

Meggyzseléhez
2 nagy kanál meggyhab
4 kanál meggylekvár
1 csomag piros tortazselépor

Elkészítés

Először a krémlapot készítem el, hogy legyen ideje hűlni. A tejben elkeverem a pudingport és a cukrot és sűrűre főzöm, majd félreteszem. A fehér piskótát a szokásos módom készítem 5 tojásból. A meggyes piskótánál annyi a különbség, hogy olaj helyett meggyhabot teszek bele. Mikor kihűlt a puding hozzákeverem a tejfölt és a fehér piskótára kenem. Erre ráteszem a meggyes piskótát, de lehet fordítva is, sőt most már rájöttem, hogy úgy szebben mutatnak a színes rétegek. Ezután a meggyhabot elkeverem a meggylekvárral, hozzáadom a zseléport és felfőzöm, majd a felső tésztarétegre kenem. Hűtőben egy éjszakát pihentetem. 

 

 

 

 

 

 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése