2017. június 22., csütörtök

CSOKIS TRÜFFEL TORTA

Nagyon szeretem a trüffelkrémes süteményeket vagy csokoládékat, de sokáig féltem hozzákezdeni a saját készítésnek, mert az olyan igazi cukrászdai műremek. Holott már nem egy szakácskönyvet beszereztem, amiben csakis ilyen édességek szerepelnek. Sütés előtt általában fellapoztam őket, végignéztem a recepteket, majd nyugtázom magamban, hogy néhány hozzávaló hiányzik (általában a tejszín és a csokoládé), így azzal a lendülettel be is csukom és visszatolom a helyére. Na de ma, ma nem így történt, csoki is volt, tejszín is volt, kedv is volt, így hát mit volt mit tenni, elővettem a könyvet, kinézte a legfinomabb darabot és tök máshogy készítettem el, mint ahogy azt megírták.

Hozzávalók

10 dkg margarin
10 dkg cukor
10 dkg liszt
2 tojás
1 csomag sütőpor
2 evőkanál kakapor

Krémhez
2 tábla étcsoki
10 dkg margarin
3 dl tejszín
meggylekvár

2 dl tejszín és 2 csomag habfixáló a tetejére


Elkészítés

Először elkészítjük a krém alapot. Az étcsokit, a tejszínt és a margarint felolvasztom, összefőzöm majd félreteszem, hogy dermedjen. Addig elkészítem a tésztát. A cukrot habosra verem a margarinnal, majd egyenként hozzácsorgatom a tojásokat, mehet bele a sütőpor és a liszt, majd legvégül a kakaópor. Kissé kemény masszát kapunk, amit kivajazott és lisztezett tortaformába öntök. 180°C-on sütöm tűpróbáig. A tésztát a formában hagyom, mert így tudom majd összeállítani a süteményt. Amikor a krém teljesen kihűlt a 2 dl tejszínt a habfixálóval kemény habbá verem, két evőkanálnyit a krémhez keverek. A piskótát megkenem meggylekvárral, nem sajnálom, majd a  kapott krémet rákenem. A megmaradt tejszínhabot habzsákból a krémre fújom, reszelek rá egy kevés étcsokit, vagy amilyen van otthon, majd a hűtőbe teszem 1-2 órára. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése