2017. április 8., szombat

BÉCSI KRÉMES

Biztosan említettem már, hogy szívesebben sütök olyan süteményeket, ahol nem kell több lapot gyúrni és külön külön kisütni, hiszen pepecs. No ennek ellenére azért mégiscsak belevágok néha, mert vannak sütik, amiket egyszerűen meg kell sütni. Ilyen például a zserbó, a diós vagy a mézes, a francia mákos krémes, vagy akár a hatlapos. Nos ma mégiscsak nekiveselkedtem, talán a csillagok jól álltak és nem törődtem az idővel. Igazán finom süti lett a végeredmény. 


Hozzávalók a sárga tésztákhoz

10 tojássárgája
10 dkg porcukor
30 dkg liszt
1 csomag sütőpor

A csokis tésztához
10 tojásfehérje
10 dkg porcukor
20 dkg liszt
1 csomag sütőpor
10 kanál víz
1 tábla étcsokoládé

A krémhez
2 csomag vaníliás pudingpor
6 dl tej
10 dkg porcukor
15 dkg margarin
fél tábla étcsokoládé


Elkészítés

Először a krémalapot készítem el, mivel hűlnie kell. A tejben elkeverem a pudingport és a porcukrot és sűrűre főzöm, majd félreteszem hűlni. A tojásokat szétválasztom. A fehérjét habbá verem a porcukorral. Majd óvatosan hozzákeverem a sütőport és a lisztet, végül nagy lyukú reszelőn belereszelem a tábla csokoládét. Sütőpapíros tepsibe öntöm, közepes méretűbe majd 180°C-on tűpróbáig sütöm. A tojások sárgáját habosra verem a porcukorral, hozzáadom a vizet, majd a lisztet és a sütőport. Az így kapott masszát kettéosztom és közepes tepsiben sütőpapíron mindkét részt külön megsütöm. Mikor a pudingpor kihűlt a puha margarint felhabosítom, majd hozzákeverem a pudinghoz. Az egyik sárga lapot egy tálcára fektetem megkenem a krém felével és ráteszem a csokis piskótát, majd ezt megkenem a maradék krémmel, de 3 evőkanálnyit hagyok belőle. Erre ráteszem a másik sárga lapot és megkenem a meghagyott krémmel. A fél tábla csokit pedig a tetejére reszelem. Hűtőben pihentetem egy éjszakát.  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése