2017. február 14., kedd

FARSANGI FÁNK (az igazi nagymama féle)

Mivel itt a farsangi időszak eljött az ideje a fánk sütésnek is. Nekem fánk nélkül nincs farsang, viszont farsang nélkül sincs fánk. Máskor valahogy nem esik jól, ebben az időszakban viszont a sok is kevés néha. Fontos kiegészítője a hamisítatlan házi lekvár, lehet szilva vagy barack és a porcukor. A fánksütés nagymestere a mamám volt, eszméletlen jó formákat tudott sütni fánktésztából, volt fiú és lány baba, karkötő és persze az elmaradhatatlan szívecske. Nekem csak a szívecske megy, a többit még gyakorolnom kell, talán mire én is nagymama leszek nekem is menni fog. 


Hozzávalók

1 kg liszt
5 dkg élesztő
8 dl tej
1 evőkanál + 10 dkg cukor
4 tojás sárgája
3 cl rum
1 dl olaj
csipet só
olaj a sütéshez
porcukor

Elkészítés

A tejből 3 dl-t megmelegítek, hozzáadom az evőkanál cukrot és felfuttatom benne az élesztőt. Közben a lisztet tálba öntöm, hozzáadom a tojások sárgáját, a rumot, a 10 dkg cukrot, az 1 dl olajat, a maradék tejet és a csipet sót. Mikor az élesztő felfutott a keverékhez öntöm és lágy tésztává gyúrom. Meleg helyen kelesztem 1 óra hosszát. Mikor szépen megkelt lisztezett asztalra fordítom kézzel kinyújtom kb. ujjnyi vastagra és egy nagyobb szájú pohárral kiszaggatom. A nyers fánkokat kicsit hagyom kelni, amíg az olaj felforrósodik, majd bő olajban kisütöm. Fontos, hogy az olaj jó forró legyen. Porcukorral és lekvárral tálalom és indulhat a farsangi mulatság! :-D 




 






 


1 megjegyzés:

  1. A fakanállal felverés a hagyományos!Így készítette édesanyám is! Mária

    VálaszTörlés