2016. október 23., vasárnap

SÓS KARIKA

Ez a kis sós karika tökéletes vendégváró, legfőképpen frissen, gőzölögve. Annak ellenére, hogy kelt tészta nagyon egyszerű, és valójában elronthatatlan. Azért is ajánlom, mert nem kell nyújtani, meg gyúrni, nem kell felfordítani miatta a fél konyhát. Én miután a tészta megkelt kiraktam egy nagyobb vágódeszkára, beültem a nappaliba és filmnézés közben sodortam ki a kis karikákat. Hiszen a tészta nem ragadt, nem kellett lisztezni a vágódeszkát, csak vágtam, sodortam és pakoltam a tepsire. 

Hozzávalók

50 dkg liszt
5 dkg élesztő
2,5 dl tej
1 teáskanál cukor
1 evőkanál só
0,5 dl olaj

Elkészítés

A tejbe keverem a cukrot és megmelegítem, ezután belemorzsolom az élesztőt és hagyom felfutni. Közben egy tálba öntöm a lisztet, a sót és az olajat, majd hozzáadom a felfutott élesztőt és összegyúrom. A tésztát lefedve egy órán át kelesztem meleg helyen. Mikor megkelt a tészta kiborítom és négybe vágom. Ezeket cipóvá formázom és nyolc részre vágom. Minden részt vékony rudakká sodrok és kettévágok. Az így kapott rudakból karikákat formázok. Sütőpapíros tepsire teszem a karikákat és megkenem tojással. 170°C-on sütőm amíg arany barna nem lesz. 

 

 

 

 

 

 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése