2016. október 16., vasárnap

RIZSKÓK

Rizskókot már próbáltam készíteni, de vagy nem puhult meg teljesen a rizs, vagy nem állt össze sütés közben. Most azt hiszem megtaláltam a tökéletes receptet, mert végre puha lett és egyben maradt, és az íze, hát az mg fenséges. Ajánlom mindenkinek, aki szereti, de annak is aki nem, mert ha ezt megkóstolja biztosan feladja az elveit. Őszintén szólva én nem ajánlok hozzá se lekvárt, se sodót, sőt még porcukrot sem, mert azok igazából elnyomják az ízét, és kár lenne, mert valóban isteni finom! Egy fontos dolgot kihagytam, lehet tenni a tésztába mazsolát és citromhéjat, de nekem nem volt otthon egyik sem, bár a mazsolát nem is szeretem tésztában. 

Hozzávalók

25 dkg rizs
2 dl víz
8 dl tej
csipet só
15 dkg cukor
1 csomag vaníliás cukor
5 dkg margarin
5 tojás
2 evőkanál liszt
zsemlemorzsa és margarin a tepsi kikenéséhez


Elkészítés

A riszt egy edénybe szórom, felöntöm a vízzel és addig főzöm tartalék lángon amíg a rizs felszívja a vizet. A lényeg, hogy folyamatosan kavargassuk, mert odakapja. A rizs még nem fog megpuhulni, csak eltűnik a víz. Ekkor felöntöm a tejjel és továbbfőzöm. Mikor a rizs már kezd megpuhulni, de még nem itta föl teljesen a tejet hozzáadom a cukrot és a vanília cukrot, elkeverem, leveszem a tűzről és fedő alatt hagyom kihűlni. Mikor a rizs kihűlt és teljesen fel is szívta a tejet szétválasztom a tojásokat. A fehérjét habbá verem, a sárgáját pedig a margarinnal kikeverem. A margarinos tojást keverőkanállal hozzákeverem a rizshez, ezután keverem hozzá a lisztet, majd mehet bele a fehérjehab, de csak óvatosan belekeverve. Ezután egy tortaformát, vagy egy kisebb tepsit kikenek margarinnal, amit megszórok zsemlemorzsával, ebbe öntöm a rizses keveréket és 180°C-on (előmelegített sütőben) sütöm 20 percig, vagy amíg megbarnul a teteje, majd ráteszek egy fóliát és még 10 percig sütöm tovább. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése