2016. október 18., kedd

RÁNTOTT GOMBA

Vannak olyan ételek, amelyek frissen melegen fogyasztva a legfinomabbak. Éppen ilyen a rántott gomba, persze meg lehet enni hidegen akár másnap is, de akkor már nem ropog a bundája és nem is olyan zamatos. Egy könnyű esti vacsinak tökéletesen megteszi, hiszen nem nagy munka van vele, csak meg kell mosni, kipanírozni és kisütni, amíg sül el lehet készíteni egy kis tartárt hozzá és néhány szelet zöldséget. Vagy süthetünk hozzá krumplit, az viszont hosszabb folyamat. Így é maradtam a tartárnál és a zöldségeknél. 

Hozzávalók

gomba
liszt
tojás
prézli
olaj 

Elkészítés

A gombákat megmosom, de nem hámozom meg. A torzsájukat kiszedem (abból gombapörköltet csináltam , amiből végül rakott nokedlit) ezután a szokásos módon bepanírozom. A zsemlemorzsát ha panírozás után marad a tálban általában bezacskózom és felhasználom, így maradt hétvégéről egy kis szezámmagos morzsám, így abba forgattam a gombákat is, lesz, ami lesz alapon. Nem bántam meg, mert jót tett neki a szezámmag. Szóval panír után bő olajban kisütöttem, de szigorúan tartalék lángon, fedő alatt, hogy párolódjon. Közben egy evőkanál mustár, két evőkanál majonéz és három evőkanál tejfölt összekevertem, ebből lett a tartár, majd felszeleteltem egy paradicsomot, egy darab uborkát és egy kis paprikát, és ez lett a zöldségköret. 

 

 

 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése