2016. október 2., vasárnap

OMLÓS KIFLI

A receptet egy könyvben találtam, megtetszett, mert túrós, bár a felét lekvárral készítettem, és milyen jól tettem. A túrós töltelék nem lett a kedvencem, a hozzáadott gríz miatt elveszítette igazi túrós jellegét. Igaz én rontotta el, mert túl sokat tettem bele, de a leírásban már a korrigált adagokat tüntettem fel. A lekváros viszont tökéletes lett. Ez alkalommal margarint használtam, de legközelebb visszatérek a jól bevált zsírhoz. Az omlós tészta ugyanis attól lesz igazán omlós. 


Hozzávalók

60 dkg liszt
25 dkg margarin
5 dkg élesztő
2 dl tej
1 teáskanál cukor
1 tojás

A töltelékhez
25 dkg túró
10 dkg cukor
1 kanál búzadara
1 evőkanál tejföl

vagy lekvár, házi
1 tojás a kenéshez

Elkészítés


A tejet megmelegítem, hozzákeverem a teáskanál cukrot, elmorzsolom benne az élesztőt és hagyom felfutni. Addig a lisztet tálba teszem, elmorzsolom benne a margarint, majd hozzáadom a tojást és a felfutott élesztőt, és jól összegyúrom. A tésztát pihenni hagyom, amíg elkészítem a túrós tölteléket. A túróhoz egyszerűen hozzákeverem a cukrot, a grízt és a tejfölt. A tésztát 8 kis cipóra osztom, minden cipót kerekre kinyújtok, nyolcba vágom, ráteszek egy kiskanálnyi túró tölteléket és kiflibe csavarom. A tészta felét házi szilvalekvárral töltöttem. A kifliket tepsibe rakom, megkenem tojással és 150°C-on arany barnára sütöm. 

 

 

 

 

 

 

 

 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése