2016. október 2., vasárnap

MÁKOS KRÉMES

Biztosan írtam már, hogy veszett módon gyűjtöm a receptkönyveket, azon belül is a színes képekkel illusztráltakat. A Csábító házi sütemények sorozat minden darabja megvan, van, hogy csak úgy előveszem és gyönyörködöm a csodás sütikben. Ma nem terveztem a sütést, a fűszerpolcon raktam rendet amikor találtam egy bontatlan csomag mákot. Hirtelen beugrott egy kép a sütis könyvből, arra emlékeztem, hogy mák van benne, de hogy az most a töltelék vagy a tészta nem tudtam. Nem haboztam fel is lapoztam a sorozatot mire megtaláltam, amit kerestem. Íme! 

Hozzávalók

25 dkg darált mák
2 tojás
15 dkg margarin
3 evőkanál cukor
2 dl tej
1 cs sütőpor
3 dkg liszt

Piskótához
5 tojás
5 kanál cukor
5 kanál liszt
1 cs sütőpor
5 kanál víz

Krémhez
4 dl tej
4 evőkanál liszt
15 dkg margarin
15 dkg porcukor

kakaópor

Elkészítés

Először a mákos tésztarészt készítem el. Ehhez a margarint kikeverem a cukorral és a tojással, majd hozzáadom a lisztet, tejet, sütőport és a mákot. Sütőpapíros tepsibe öntöm és félreteszem. Jöhet az 5 tojásos piskóta, amihez a tojásokat szétválasztom, a fehérjét habbá verem, a sárgáját a cukorral habosra keverem, hozzáadom a lisztet majd  a vizet, ha szépen összeáll keverőkanállal hozzákeverem a fehérjehabot. Ezután a mákos masszára öntöm és 18°C-os sütőben sütöm tűpróbáig. Amíg sül elkészítem a krémet, ehhez a tejben elkavarom a lisztet és felfőzöm, amíg megkeményedik. Félreteszem hűlni. Közben kisül a tészta is. Mikor a krémalap kihűlt a margarint kikeverem a porcukorral, majd hozzáadom a lisztes alapot és krémmé keverem. A tésztát a tepsiből a piskótás résszel lefele kiborítom és a mákos részre rákenem a krémet. A tetejét kakaóporral megszórom és hűtőbe teszem, hogy összeálljon a krém. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése