2016. október 14., péntek

KRUMPLISALÁTA

A házi majonéz receptjét már leírtam egyszer de külön nem szenteltem bejegyzést a salátáknak, amikhez használom. Valójában minden majonézes salátához magam készítem a majonézt, nem csak azért mert így a saját számíze szerint alakítom, hanem mert sokkal gazdaságosabb is, mint készen megvenni. Leggyakrabban francia, krumpli és - tésztasalit készítek, mellé nem maradhat el paprikamentes "fehérfasírt", a rántott csirkemell vagy a stefánia vagdalt. 
 

Hozzávalók

krumpli (kb. 2 kg-ból szoktam főzni)

Majonézhez
2 nagy pohár tejföl
10 tojás
porcukor
1 evőkanál mustár
ecet
fél flakonnyi majonéz (bolti)

 Elkészítés

A krumplit héjában felteszem főni (így az íze sokkal finomabb), közben a tojásokat is megfőzöm, mert annak csak néhány perc kell. Amíg a krumpli fő elkészítem a majonézt. A tojásokat megpucolom, kiszedem a sárgáját, a fehérjét félreteszem. A sárgáját robotgéppel összetöröm. Hozzákeverek egy evőkanál mustárt, egy teáskanálnyi porcukrot és egy kupak ecetet. Ezután hozzáadom a tejfölt, majd robotgéppel simára keverem. Ezután adom hozzá a majonézt. A fehérjét apró kockára vágom.

Közben a krumpli megfő. Előkészítek egy nagyobb tálat, és még forrón elkezdem pucolni a krumplit, majd karikára vágom és a tálba fektetem, amikor egy sor megtelik megsózom, majd megkenem majonézzel, azután jöhet a következő krumpliréteg, sózás és majonéz, majd így tovább, amíg el nem fogy a krumpli. Az utolsó réteget is megsózom, rákenem a maradék majonézt és megszórom a felaprított tojásfehérjével. 

 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése