2016. május 15., vasárnap

TÚRÓTORTA KEFIRREL ÉS PUNCCSAL

Nos ismét csak egy saját találmány. Őszintén szólva vettem egy zacskó túrót és valami túrósra fájt a fogam. De olyan igazán túrósra. Fellapoztam a nagy könyveket, de egyik recept sem nyerte meg a tetszésemet. Így hát jött a kamramustra. Volt a hűtőben egy kis kefirem (házi, kefirgombával érlelve), puncs ízű pudingpor, tojás, liszt és cukor. Gondoltam egy nagyot, mi lenne ha mindezt ötvözném és sütnék egy túrótortát. Így is lett. A csokimázat utólag megbántam, legközelebb inkább csak csokireszelékkel szórom meg, de aki így szereti annak ezt is ajánlom. 

Hozzávalók

6 tojás
6 kanál cukor
6 kanál liszt
1 sütőpor
1 vaníliás cukor
1 dl kefir

Krémhez
0,5 kg túró
2 dl tejszín
3-4 kanál porcukor
2 kanál tejföl
2 csomag puncs ízű pudingpor

Elkészítés

A 6 tojásból piskótát sütök, annyi különbséggel, hogy víz helyett kefirt teszek bele, ettől a tészta kissé"ragadósabb" lesz, vagyis nem lesz olyan száraz. 
A töltelékhez habbá verem a tejszínt, majd a túrót kikeverem a cukorral, a pudinggal, hozzáadom a tejfölt, ezután nagy mozdulatokkal belekeverem a habot. A krémet a piskótára simítom. Főztem rá egy kis csokimázat, de ezt végül megbántam, elnyomta a túrót, úgyhogy nem ajánlom, inkább szórjuk meg reszelt csokival.  

 

 

 

 

 

 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése