2016. április 16., szombat

KENYÉRLÁNGOS

Nagyobb vásárok vagy fesztiválok elmaradhatatlan hozzávalója a kenyérlángos. Nincs is ínycsiklandóbb, mint amikor a kemencékből felszáll a frissen sült tészta illata. Kemencém még nincs, de a sütőben sütve is illatozott a finomság. Ehhez a bejegyzéshez egy feltét nélkülit sütöttem, mivel chilis babhoz tálaltam "köretként". Viszont nagyon finom és egyszerű vacsora lehet, ha a kinyújtott tésztát megkenjük tejföllel, majd megszórjuk pirított szalonnakockával, paprikával, paradicsommal, majd sajttal szórjuk meg a tetejét. 

Hozzávalók 

50 dkg liszt
3 dl tej
5 dkg élesztő
teáskanál só
5 dkg margarin (olvasztott)
kávéskanál cukor


Elkészítés

A tejhez adom a cukrot, megmelegítem, majd belemorzsolom az élesztőt és megkelesztem. A margarint megolvasztom, a liszthez hozzákeverem a sót. Mikor az élesztő megkelt a liszthez adom a margarinnal együtt és tésztává gyúrom. Fél órát meleg helyen kelesztem. Mikor szépen megkel 3 vagy 4 részre szaggatom. Nem használok nyújtófát és gyúródeszkát, hanem minden darabot a kezemmel nyújtok szét, mint az olaszok a pizza tésztát, majd tesibe fektetem és 180°C-on megsütöm. 

 


 

 
 




1 megjegyzés: