2016. április 16., szombat

BABGULYÁS

A tatámtól kaptam egy főtt füstölt sonka darabot. Beraktam a mélyhűtőbe későbbi időre. Ma éppen itt volt az ideje, hogy hasznosítsam, és hát mit is csinálhatnánk belőle, ha nem egy igazi babgulyást. A babgulyás csipetkével az igazi, én viszont úgy elfelejtettem a csipetkét, mint a huzat. Mikor készen lett a leves kicsit átkavartam és ekkor tűnt fel, hogy valami hiányzik. Hát nem volt mit tenni gyorsan felforraltam, közben megcsináltam a csipetkét. Így már tényleg igazi lett. 


Hozzávalók

200 gr tarkabab
4 répa
1 fej hagyma
2 petrezselyem (én fagyasztottat használtam, mert a kertből felszedettet meghámoztam és feldarabolva eltettem a mélyhűtőbe, az állaga persze nem az igazi, de az íze nagyon jól kifő)
1 zellergumó
1 karalábé
egy nagy darab füstölt sonka
só, bors
liszt
fűszerpaprika

Csipetkéhez
2 tojás
liszt


Elkészítés

A babot egy éjszakára hideg vízbe teszem ázni. Másnap meghámozom a répát és a többi zöldséget, felvágom (kockára, karikára vagy hosszúra, ki hogy szereti) majd egy nagy edénybe rakom a babbal együtt, felöntöm vízzel és felteszem főni. A sonka darabot felkockázom és mivel már meg van főve, majd csak a végén adom a leveshez. Főzés közben a levest megsózom és borsozom ízlés szerint. Így főzöm, amíg a bab meg nem puhul. Időközben én a paprikát is hozzászórom kb. 2 evőkanálnyit. Közben elkészítem a csipetkét. Ehhez a két tojást villával felkavarom és annyi lisztet adok hozzá, hogy gyúrható tészta legyen. Először villával keverem, majd kézzel gyúrom. Mikor már jól gyúrható apró darabokra csipkedem és lisztezett felületen hagyom száradni. Mikor a bab megpuhult kb. fél liter lét kimerek, kicsit hagyom hűlni majd hozzákeverek két evőkanál lisztet, jól elkeverem, majd a leveshez keverem. Ezután a levesbe rakom a csipetkéket és még addig főzöm, amíg a csipetke félig megfő, ezután leveszem a tűzről és fedő alatt hagyom, hogy a csipetke tovább puhuljon.  

 

 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése