2016. március 1., kedd

BROKKOLIS NOKEDLI

Azt hiszem megint alkottam valami egyedit, na nem azért mert a gasztronómia nagymestere vagyok, attól még messze állok, hanem azért mert hirtelen felindulásból megfőztem egy fej brokkolit, amiből hirtelen nem tudtam mit csinálni. Kirántani nem volt kedvem, az olyan macerás, a rakott változathoz nem volt meg minden hozzávaló, így kiterveltem egy brokkolis, sonkás rakott tésztát, csakhogy mikor benéztem a kamrába szembesültem azzal, hogy nincs otthon pörkölttésztám. Így hát újabb megoldás kellett, a sonkát már fölvágtam, a brokkoli megfőtt, volt tejfölöm, sajtom, na meg tojás, így sikerült hát egy újabb remek. 

Hozzávalók

1 fej brokkoli
30-40 dkg sonka, vagy valamilyen felvágott
1 nagy pohár tejföl
2 tojás
2 adag nokedli
sajt 

Elkészítés

A brokkolit rózsáira szedem és sós vízben megfőzöm. Miközben fő kikeverek 2 adag nokedli tésztát és kifőzöm a nokedlit. A sonkát kockára vágom, olajon megpirítom, majd hozzáöntöm a tejfölt és forrásig főzöm. Közben a leszűrt nokedlihez hozzákeverem a brokkolit, majd a tejfölös sonkás keveréket, tűzálló tálba teszem és sajttal megszórva a sütőben sütöm kb. 15-20 percig. Ehhez az adaghoz parmezánt használtam, persze nem azért, mert a kamrában ez halomban áll a liszt mellett, valójában az öcsémnél vendégeskedett egy olasz cserediák és ő hozta ajándékba. Szóval valójában felbecsülhetetlen értékű nyersanyag, ezért nagyon csínján bánok vele.

 

 

 

 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése