2016. január 26., kedd

CITROMOS CSIRKE TÁRKONNYAL

Este kivettem a mélyhűtőből egy csirkét, gondoltam reggelig majd megálmodom mit csináljak vele. Eljött a reggel, de semmi ötlet. gondoltam nem baj, várok kicsit hátha, közben "föllapoztam" a virtuális recepttárat is, de még mindig semmi. Na gondoltam evés közben jön meg az étvágy, talán így van ez a főzéssel is. Így hát megmostam a csirkét, megtisztítottam a lábakat, elővettem egy jénait és láss csodát jött is az ihlet magától, citrom, tárkony, krumpli, egy kis só és már készen is volt ez a kissé fanyar, mégis érdekes ízű étel. Azt hiszem inkább nyári időre való, mivel a frissen vágott citrom fanyarsága a nagy melegben tökéletes hűsítő. 

Hozzávalók

1 egész csirke, vagy 1 kg comb / mell
2 citrom
1-1,5 kg krumpli
só, olaj, tárkony

Elkészítés

Megmosom a csirkét é egy olajozott jénaiba fektetem. Jól besózom. A citromokat karkára vágom és a csirke bőre alá és mellé helyezem. A krumplit megpucolom, kockára vágom és a csirke mellészórom, ezt is megsózom, majd az egészet megszórom egy marék tárkonnyal. Lefóliázom és 200°C-os sütőbe teszem. Mikor a hús megpuhult leveszem a fóliát és még pirítom egy kicsit. 

 

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése