2016. január 31., vasárnap

BAKONYI SERTÉSTOKÁNY kicsit másként

Bakonyi sertéstokányt akartam főzni ebédre. De se paradicsom, se paprika, se gomba nem volt otthon. Viszont volt egy nagy darab karajom, és mindenképpen valami szaftos husit kívántam makaróni tésztával. Nem volt mást tenni elővettem a képzelőerőmet, benéztem a kamrába a hűtőbe és kipattant a szikra. Valójában nem lett sem bakonyi, sem tokány, de finom lett, ízletes és szaftos. 

Hozzávalók

1 kg karaj
vaj
2 dl tej
só, bors, fűszerpaprika
1 nagy pohár tejföl

Elkészítés

A karajt ujjnyi szeletekre vágom, megsózom. Egy serpenyőbe vajat hevítek és a karajszeletek mindkét oldalát elősütöm fehéredésig. Ezután kivajazott tepsibe fektetem a szeleteket és megsózom. A serpenyőben maradt vajhoz hozzáöntöm a tejet, sózom, borsozom és fűszerpaprikát adok hozzá, összefőzöm és leöntöm vele a húst. Fólia alatt 200°C-on sütöm amíg a hús puha nem lesz. Mivel a  hús felitta a mártást, ezért egy kis vajat hevítettem ismét, adtam hozzá egy nagy doboz tejfölt, sóztam, borsoztam, paprikáztam és összefőztem. Mindehhez makaróni tésztát főztem, amire tálaláskor ráhelyeztem a hússzeleteket és megöntöztem a mártással. 

 

 

 

 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése