2015. szeptember 28., hétfő

MEGGYLEKVÁR

Nem vagyok profi befőző, de próbálkozom. Minden ilyesmivel úgy vagyok, ha más megtudja csinálni akkor én miért ne. Főleg, ha rákényszerülök. 
Mivel beérett a meggy a fán, annak ellenére, hogy egy hónapja még úgy nézett ki semmi sem lesz belőle, döntenem kellett a sorsáról. Első felindulásból átmostam, majd nekiálltam kimagvalni. Ezután egy részét zacskóba tettem és lefagyasztottam a téli napokra egy kis gyümölcsleves, vagy meggylepény készítéshez. A másik részéből pedig elhatároztam, hogy lekvárt főzök. Fellapoztam hát az online "tudakozót" hogyan is álljak neki, voltak ám egészen hajmeresztő receptek, meg órákig tartó kavargatások. Így hát az olvasottakat összevetve saját fejem után mentem. Egy nagyobb lábasba öntöttem a meggyet, botmixerrel összezúztam, nem teljesen, némi darabos részt hagytam benne, majd elkezdtem főzni, közben cukrot adtam hozzá, annyit amennyitől már nem volt annyira savanyú, de még nagyon édes sem. Mikor híg lett a főzetem és elkezdett forrni a leírtak szerinti mennyiségű dzsemfixet adta hozzá. Elkevertem és mégy egy kicsit továbbfőztem. Ezután jól átmosott üvegekbe töltöttem, kupakkal lezártam és fejjel lefelé száraz dunsztba tettem (egy vastag anyaggal kibélelt kosár, aminek a tetejét takaróval zártam le). Itt magára hagytam az üvegeimet 2 napra, majd szépen sorba raktam a kamra polcán. Most éppen ott várják a telet. 



Hozzávalók

4,2 kg meggy (kimagvalva)
70 dkg cukor
4 csomag dzsemfix

 

 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése