2015. augusztus 6., csütörtök

SÖRKIFLI

Nyáron, 40°C-ban nekiállni sütni nem normális dolog. De ki mondta, hogy normális vagyok? Na de ha az ember sósra vágyik akkor semmi sem lehetetlen. Őszintén szólva olyat akartam sütni, ami hamar kész, nem kell keleszteni, sem nyújtani. Végül mégis emellett a kifli mellett döntöttem és nem bántam meg. Bár kóstolás közben kiesett a tömés a fogamból, de ez semmiképpen nem írható a kifli rovására, sokkal inkább az én hanyagságom és fogorvosfóbiám következménye. Szóval a kifli finom és puha, tökéletes vendégváró, fogyasztása akár szalonnasütés utáni levezető gyakorlatként is ajánlott. 

Hozzávalók

1 kg liszt
6.5 dl tej
5 dkg élesztő
2 dl olaj
1 evőkanál cukor
1 evőkanál só
1 tojás
margarin
szezámmag

Elkészítés


Az élesztőt 1,5 dl meleg tejben fél evőkanál cukorral felfuttatom. Közben egy tálba szórom a lisztet, maradék cukrot, sót, maradék tejet és az olajat. Hozzáadom a felfutott élesztőt és összegyúrom. Mikor elválik a tál falától kész. Fél órát meleg helyen kelesztem.  Mikor megkel 8 cipót formázok a tésztából. A cipókat egyenként vékony kör alakra nyújtom, nyolc cikkre vágom, a szélesebb végükbe egy késhegnyi margarint kenek és feltekerem kifli formára. Tepsibe fektetem a kifliket, a tojást felverem, adok hozzá egy kis sót és ezzel kenem meg a kifliket, majd megszórom szezámmaggal. Előmelegített sütőben 180°C-on megsütöm. 

 

 

 

 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése