2015. június 16., kedd

MEGGYES-MORZSÁS LEPÉNY

Van egy kis meggyfám a kert közepén. Izgatottan figyeltem már tavasz óta vajon terem-e. Szépen elkezdett rügyezni, majd virágba borult, csakhogy az eső elverte, alig maradt rajta, majd a hangyák is megtámadták. Gondoltam ennek is annyi. De aztán csak láttam, hogy itt-ott piroslik egy két szem. Így hát türelmesen vártam míg beérik. Ma jött el a napja, nem maradt rajta sok, de egy tepsi süteményhez éppen elég volt. Sokat gondolkodtam mi legyen belőle, mígnem találtam a neten egy nagyon jó receptet. A recept 12 tojással dolgozott, nekem viszont csak 7 darabom volt, így hát jött a rég bevált módszer, kicsit átalakítottam és gyorsan át is neveztem. Így született ez a morzsás finomság, egy igazi nyár eleji csemege.

Hozzávalók

6 tojás
6 púpozott kanál cukor
1 cs vaníliás cukor
6 evőkanál olaj
6 kanál liszt
1 cs sütőpor

A morzsához
25 dkg liszt
10 dkg margarin
4 kanál cukor
1 cs sütőpor
1 tojás

A töltelékhez
1,5 kg meggy (lehetőleg friss, de jó a befőtt vagy a fagyasztott is)
3 kanál búzadara
3-4 kanál cukor (ízlés szerint, én savanykásan szeretem)

Elkészítés


A meggyet kimagvalom, hozzákeverem a cukrot és a búzadarát és félreteszem. A tészta hozzávalóit robotgéppel összekeverem. Ezután sütőpapírral béllet tepsibe öntöm és 10 perc alatt 180°C-os sütőben elősütöm. Közben elkészítem a morzsát. A lisztben elmorzsolom a vajat. Majd hozzáadom a sütőport és a cukrot, végül a tojást és morzsásra keverem. A tepsit kiveszem a sütőből ráöntöm a meggyet, majd mindezt megszórom a morzsával, a tetejére elszórok néhány kocka margarint és visszateszem a sütőbe. Addig sütöm, amíg szépen elkezd barnulni a teteje. 

 

 

 

 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése