2015. június 12., péntek

LEVENDULÁS KEKSZ

Levendula lázban égek! Imádom az illatát, a színét, és úgy egyáltalán mindent ami levendula. Már van jó néhány csokrom, ami a tornácon szárad, arra várva, hogy majd szappan legyen belőle. Néhány csokor már egy kis illatzsákban riasztja a molyokat a szekrényben. Valójában annyi mindent lehet csinálni ebből az apró, de annál illatosabb és csodásabb virágból. Vannak, akik csokorba kötik és ajtódíszként is használják. Vagy egyszerűen az ágy mellé téve könnyebben alszanak tőle. Én most egy új dolgot próbáltam ki, süteménybe kevertem. Egy kedves ismerőstől kaptam a receptet, azonnal ki kellett próbálnom. Nem mondom, hogy a levendulás keksznél finomabbat még nem ettem, azt sem, hogy sűrűn fogom készíteni, de azt se, hogy nem ízlett. Vannak sütemények, amelyeknek valójában nem is az ízük a lényeg, hanem a belső tartalom, amit hordoznak...

Hozzávalók

125 gr margarin
125 gr cukor
1 tojás
250 gr liszt
1 cs vaníliás cukor
2 ek. szárított levendula

Elkészítés


A vajat a cukorral habosra keverjük. Hozzáadjuk a tojást és a vanília cukrot, ezután hozzáadjuk a lisztet és a levendulát. Kézzel tésztává gyúrjuk. Ha összeállt hengert formázunk belőle, celofánba csavarjuk és a mélyhűtőbe tesszük fél órára. Mikor megdermedt éles késsel centi vastagra vágjuk, tepsibe fektetjük és 180°C-os sütőben 10 percig sütjük. 


 

 

 

 

 

 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése