2015. június 21., vasárnap

KRUMPLIFŐZELÉK

Ha egy étel mellé van krumpli akkor már baj nem lehet, legalábbis számomra. Szeretem sülve, főve, pirítva, párolva, édesen és sósan. A nagymamám régen krumplisfánkot és krumplis palacsintát csinált desszertnek ebéd után. Én jó vastagon megkentem házi szilvalekvárral és faltam befele. Sosem felejtem el az első gombócomat, és hogy mennyire sütötte a kezem a forró krumpli mikor összegyúrtam. Egyszóval végeláthatatlan lehetőségek rejlenek ebben az egyszerű zöldségben.

Hozzávalók

1 kg krumpli
4-5 babérlevél
1 evőkanál ételízesítő vagy só, ki hogy szereti
3 evőkanál liszt
1 nagy pohár tejföl

Elkészítés

A krumplit megpucolom és kockára vágom, vagy karikára ki hogy szereti. Felöntöm vízzel majd felteszem főni. Hozzáadom az ételízesítőt és a babérlevelet. Mikor a krumpli megfőtt a tejfölben elkeverem a lisztet, hozzákeverek egy keveset a krumpli vizéből (hő kiegyenlítés) majd mindezt hozzákeverem a krumplihoz. Addig keverem, amíg besűrűsödik, majd leveszem a tűzről és kész.


 

 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése