2015. május 14., csütörtök

TEJFÖLÖS PITE

Ezt a pitét böngészés közben találtam a neten. Mivel fotó is volt hozzá így elmentettem későbbi időkre. Őszintén szólva amelyik süteményhez vagy ételhez nincs fotó mellékelve az eleve felejtős nálam, ugyanis így nem tudok viszonyítani az elkészült remek és az eredeti között. Szakácskönyvet is csak olyat veszek, ami telis tele van fotókkal. Általában fotók alapján választok sütnivalót, majd csak azután nézem át a hozzávalók listáját. Számtalanszor jártam úgy, hogy fotó alapján kiválasztottam egy ételt vagy süteményt, viszont a legfontosabb hozzávalók hiányoztak a hűtőből. Nos ezzel a süteménnyel ilyen nem történhet velünk, hiszen csak olyan alapanyagokat igényel amelyek megtalálhatók a kamrában. 

Hozzávalók

40 dkg liszt
15 dkg cukor
10 dkg margarin
7 evőkanál tej
1 tojás
1 csomag sütőpor
1 csomag vaníliás cukor
1 citrom reszelt héja
csipet só

A töltelékhez

5 dl tej
2  vaníliás pudingpor
20 dkg cukor
1 nagy és 1 kis pohár tejföl
fél citrom leve

Elkészítés

Először elkészítem a töltelék alapját. A tejben elkavarom a cukrot és a pudingport és megfőzöm. Majd félre teszem hűlni. Ezután a lisztben elmorzsolom a margarint, majd hozzákeverem a sütőport, a vaníliás cukrot és a cukrot. Ezután hozzáadom a tojást, a tejet és a citrom héját és jól összedolgozom. Amíg a pudingom kihűl a tésztát a hűtőbe teszem pihenni. 

Amikor kihűlt a puding hozzáadom a tejfölt és a citrom levét, majd robotgéppel jól eldolgozom. A tésztát kétfelé szedem. Az egyik felét kinyújtom és tepsibe fektetem, a tetejét villával megszurkálom. Erre kenem a krémet. Ezután kinyújtom a másik tésztát is és a krémre fektetem. A tetejét villával megszurkálom és 180°C-os sütőben megsütöm. Mikor kész porcukorral szórom meg a tetejét és hidegen tálalom. 

 

 

 

 

 

 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése