2015. május 3., vasárnap

RAKOTT KRUMPLI KICSIT MÁSKÉNT

Szeretem a jénaiban sült rakott ételeket, egyrészt nem kell sokat bíbelődni velük, másrészt az ízek olyan jól összekeverednek, hogy mindig valami fenséges finomság sül ki belőlük. Ehhez hasonló receptet már olvastam valahol, de ott nyersen került a krumpli a sütőbe. Én nem szeretek kockáztatni így biztosra mentem, inkább előre megfőztem mindent és a sütőben csak összesütöttem a hozzávalókat. Nagyon finom egytálétel lett a végeredmény, amihez friss salátát tálaltam ecetes öntettel. 

Hozzávalók

1 kg krumpli
0,5 kg darált hús
0,5 l főzőtejszín
20 dkg reszelt sajt
só, bors

Elkészítés

A krumplit feltesszük főni héjában. Amíg a krumpli fő a darált húst olajon megpárolom és ízesítem ízlés szerint sóval, borssal majd félreteszem. A főzőtejszínt megsózom és hozzákeverem a reszelt sajt felét a másik felét félreteszem. Mikor a megfőtt a krumpli meghámozom és karikára vágom. Egy réteg krumplit egy tűzálló tálba teszek. Majd erre egy adag darált húst és megöntözöm egy kevés tejszínnel. Ezután tovább rétegezem a hozzávalókat, míg csak krumpli marad, ezt a tetejére rakom, megöntözöm a megmaradt tejszínnel és rászórom a félretett reszelt sajtot. 200°C-os sütőben addig sütöm, amíg megpirul a teteje. 

 

 

 

 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése