2015. május 12., kedd

MUSTÁROS TARJA RIZIBIZIVEL

Tudom, hogy nincs finomabb a grillezett tarjánál, mellette néhány szem krumplival, egy kevés cukkinival, paprikával...nem is sorolom. Már alig várom, hogy legyen egy szabad hétvégém és beizzíthassam a faszenet. Csak természetes, hogy az eseményről bejegyzés és receptleírás fog születni. Mivel se időm, se grillem nem volt ezért a sütős módszert választottam a tarja elkészítéséhez, amit valójában tepsiben is zamatosra és finomra lehet sütni. Az alábbi recept is ezt bizonyítja. A mustár kicsit pikáns ízt ad neki, és nem hagyja kiszáradni a húst. 

Hozzávalók

6 szelet tarja
mustár
só vagy fűszersó
olaj

2 bögre rizs
4 bögre víz
1 evőkanál ételízesítő
1 bögre zöldborsó (nyáron friss, télen mirelit)

Elkészítés


A tarjákat sózom, vagy fűszersóval megszórom és egy olajozott tepsibe fektetem. A szeleteket megkenem mustárral, ezután még egy kevés olajjal megöntözöm, alufóliával letakarom és 220°C-os sütőben addig párolom, amíg meg nem puhul, mikor puha leveszem a fóliát és 5 percig pirítom. Amíg sül a tarja elkészítem a rizibizit. Én igen egyszerűen készítem, a titka a megfelelő arányok. Két és fél bögre vizet felforralok. A két bögre rizst forró olajban átforgatom, majd ráöntöm a forró vizet, beleszórom az 1 kanál ételízesítőt és lefedem, majd tatalék lángon főzöm amíg megpuhul a rizs. Kb. 8 perc után ellenőrzöm, átkavarom, Mikor már majdnem megfőtt a rizs leveszem a tűzről és fedő alatt hagyom magában párolódni. Közben a zöldborsót kevés sós vízben felteszem főni. Mikor megfőtt félreteszem, majd mikor elkészült a rizs hozzákeverem.  

 

 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése