2015. május 7., csütörtök

CSOKI TORTA

Nincs türelmem a csodaszép habos tortákhoz. Pedig nagyon szépek és kívánatosak, de minél nagyobb hévvel kezdek neki egy alkotásnak annál nagyobb az esélye, hogy nem jól sül el a tortaprojekt. Így hát inkább leegyszerűsítem a folyamatokat, nem a külsőre adok, sokkal inkább az íz a fontos számomra. Ma szülinapi tortát sütöttem, csokisat, de olyan igazi csupa csokisat. Nem egy műremek, nem bajlódtam a habzsákkal, sem a tortalapokkal, inkább az ízekre összpontosítottam. Így került a tésztába és a krémbe is finom Milka csoki. A díszítést megoldottam egy finom réteg porcukorral, már csak a gyertyák hiányoznak. 

Hozzávalók

8 tojás
6 evőkanál liszt
8 evőkanál cukor
2 evőkanál kakaópor
1 csomag vaníliás cukor
1 csomag sütőpor
1 tábla csokoládé (lehet töltött is)

A krémhez

3 tojás
4 evőkanál liszt
4 evőkanál cukor
5 evőkanál cukrozatlan kakaópor
2,5 dl tej
1 tábla csokoládé (a finomabb fajtából)

Elkészítése

A tészta hozzávalóiból piskótatésztát keverek. A tojásokat szétválasztom, a fehérjét habbá verem, a sárgáját a cukorral fehéredésig keverem, majd hozzáadom a lisztet, a kakaót és a vaníliás cukrot, majd a sütőport és 1,5 dl vizet. Robotgéppel jól elkeverem, majd hozzákeverek szintén robotgéppel két kanállal a felvert habból. A többi habot pedig keverő kanállal keverem hozzá óvatos, nagy mozdulatokkal, hogy ne törjön. Ezután egy kivajazott, kilisztezett kerek sütőformába öntöm, a csokis apró kockára vágom majd rászórom a tésztára. Én Milka csokit használtam, abból is a nagyon csokis fajtát. 180°C-on megsütöm, tűpróbával ellenőrzöm.

Közben elkészítem a krémet. A tojásokat habosra keverem a cukorral, hozzáadom a kakaóport és a lisztet is. Majd felöntöm a tejjel. Ezután a tűzre teszem és folyamatos kavargatás mellett kis lángon addig főzöm, amíg besűrűsödik. Ezután félre teszem hűlni egy kicsit, közben a másik tábla csokit is apró darabokra vágom, én Milka lufléet használtam. Mielőtt a krém kihűlne, belekeverem a csokit. A megsült tésztát hűlni hagyom, majd kettévágom és megkenem a krémmel, ráteszem a tetejét és porcukorral megszórom. 



 

 

 

 

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése