2015. április 14., kedd

SONKÁS-TEJFÖLÖS TÉSZTA EGYTÁL

Szeretem a tésztaételeket, és úgy szeretném megtanulni olyan könnyedén elkészíteni őket, ahogyan az olaszok teszik, egy kicsi ebből, egy csipet abból és már kész is. Hát van még mit tanuljak. Nekem valahogy nem megy ilyen könnyen, minél több hozzávaló kell egy ilyen ételbe nekem annál nagyobb halomban áll a mosatlan a mosogatóban. Na de ez nem szegi kedvem, nyitott fülekkel járom a világot és folyamatosan keresem és raktározom a tésztás recepteket, így jutottam ehhez is, egy beszélgetés alkalmával. Igaz az eredeti receptben hagymát pirítottak és reszelt sajtot használtak, de hát ugye egyrészt a hagyma fóbiám másrészt a saját ízem szerinti elkötelezettségem sem hagyta hogy annyiban hagyjam a dolgot. Így egy kissé átvariálva ugyan, de így is nagyon finoman elkészült a saját tésztás finomságom. 

Hozzávalók

500 gr pörkölt tészta, lehet szarvacska, rövidcső, vagy igazi olasz penne
30 dkg sajt
50 dkg füstölt felvágott (én füstölt pulyka párizsit használtam)
két nagy tejföl
3 tojás
delikát

Elkészítés

A tésztát delikátos vízben megfőzöm, majd lecsöpögtetem. Ezután kisebb kockákra vágom a felvágottat és olajon megpirítom, majd a tésztához keverem, a sajtot is felkockázom és azt is a tésztához keverem. Ezután a tejfölhöz keverem a tojásokat és egy kávéskanál delikátot. Ezt hozzákeverem a tésztához, majd az egészet egy tűzálló tálba öntöm és sütőbe teszem. Addig sütöm, amíg a teteje elkezd barnulni. Frissen, forrón fogyasztható, később felmelegítve is ugyanolyan finom. 

 

 

 

 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése