2015. április 14., kedd

FONOTT KALÁCS

Már volt egy kalácspróbálkozásom, egy háromszínű fonott kalács. De valahogy nem lett az igazi, mármint nem lett olyan, mint amit a pékségben lehet kapni. Márpedig ha a pék tud kalácsot sütni akkor én miért ne tudnék. Lázasan kerestem a kalácsrecepteket a neten, mígnem rátaláltam erre az egyszerű és valóban „IGAZI”-ra. Természetesen ennek hozzávalóit is átformáltam kicsit, de nem hiába, hiszen valóban olyan kalácsot sikerült sütnöm, amilyet a boltokban árulnak. Igaz a küllemen még dolgoznom kell, mivel kicsit szétnyílt a teteje, de ez legyen a legnagyobb baj. Megéri kipróbálni, nem csak azért mert finom hanem lényegesen olcsóbb is mint a péknél. Mondhatni egy kalács árából hármat is megsütök.

Hozzávalók

1 kg liszt
10 dkg porcukor
2 csipet só
5 dkg olvasztott vaj
2 tojás
5 dl tej
1 teáskanál cukor
5 dkg élesztő

Elkészítés

A tej felét meglangyosítom, hozzáadom a cukrot és belemorzsolom az élesztőt, felfuttatom benne. Közben tálba öntöm a lisztet, sót, megolvasztom a vajat, azt is hozzáadom és a tojásokat valamint a felfutott élesztőt. Összegyúrom. Mikor szépen összeáll a tészta 20 percre meleg helyre teszem pihenni. Ezután kiborítom a tálból, három egyforma része szedem, mindhárom tészta darabból rudakat sodrok, majd összefonom őket. Sütőpapíros tepsibe teszem és 150°C-on arany barnára sütöm. Tűpróbával ellenőrzöm. 
Időközben megtanultam a négyes fonást is, alább fotókat is töltöttem föl, nagyon egyszerű, viszont sokkal mutatósabb mint a hármas fonás. 

 

 

 

 

 


 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése