2015. április 27., hétfő

FAGYI SZELET

Valami édes és egyszerű sütire voltam kiéhezve. Föllapoztam minden könyvet, de egyik sem nyerte el a tetszésem. Aztán egy isteni szikra eszembe ötlötte a fagyi szeletet. Viszonylag könnyű elkészíteni, ha gyorsan kihűtjük a krém alapot akkor akár hamar is elkészül.

Hozzávalók

5 tojás
12 evőkanál víz
15 dkg liszt
20 dkg cukor
10 dkg darált dió
1 csomag sütőpor

A krémhez

4 dl tej
2 evőkanál liszt
1 tojás
2 csomag vaníliás pudingpor
25 dkg margarin
20 dkg porcukor
1 csomag vaníliás cukor

Elkészítés


Először elkészítem a krém alapot. A tejbe elkeverem a pudingport a lisztet és a tojást, és addig főzöm, amíg kemény lesz. Ekkor hideg helyre teszem hűlni. Amíg hűl elkészítem a tésztát. A tojásokat szétválasztom. A fehérjét habbá verem, és hozzákeverek 3 evőkanál vizet. A sárgájához adom a porcukrot,robotgéppel jól felverem, majd hozzákeverem a lisztet és a diót. Elég kemény tészta lesz így, de ezután hozzáadom a 9 evőkanál vizet (kb. 1,5 dl). Ezután laza mozdulatokkal hozzákeverem a fehérjét. Ezután sütőpapíros tepsibe öntöm és 180°C-os sütőben megsütöm. Mikor kihűlt a krémalap a margarint habosra keverem a cukorral és a vaníliás cukorral és a krémhez keverem. Ha kihűlt a tészta is a tetejére simítom a krémet. Ezután 5 tojás fehérjét gőz fölött habbá kell verni porcukorral és a sárga krémre kenni, majd megszórni csoki reszelékkel. Mivel elég drága a tojás így nem vertem habot a tetejére, csak a sárga krémmel kentem meg és arra csokit reszeltem. Így is finom és jól néz ki.

 

 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése