2015. március 20., péntek

TOJÁSLEVES

Az öcsém egyik kedvence a tojásleves, mármint nem a menzás, hanem amit én főzök. Ez azért nem semmi elismerés nekem! Egyébként valóban finom, és nagyon egyszerű elkészíteni, laktató is főleg finom puha kenyérrel. Én egy kicsit sűrűbbre csinálom, na nem áll meg benne a kanál, de nem vízszerű, hanem olyan krémleveses inkább. 


Hozzávalók

2 evőkanál liszt
fél dl olaj
1,5 evőkanál delikát
1,5 evőkanál fűszerpaprika
tojás

Elkészítés


Lábasban olajat hevítek, majd mikor forró hozzáadom a lisztet és folyamatosan kevergetve rántást csinálok. Én kb. 2 percig kevergetem. Ezután felöntöm meleg vízzel. Ilyenkor is érdemes kevergetni amíg fölforr a víz, mert odakaphatja. Mikor a víz forr tartaléklángra veszem és hozzáadom a delikátot és a paprikát, jól elkeverem, majd megkóstolom, hogy elég ízes-e. Lehet hozzá adni köményt, borsot, ki mit szeret. Ezután hagyom egy kicsit, hogy átfőjön a paprika kb. 3 perc, majd egyenként beleütöm a tojásokat. Szépen lassan engedem bele, hogy ne essen szét. Én általában kétszer annyit szoktam ahányan majd esszük, mivel így mindenkinek jut tojás bőven. Ezután tartalék lángon addig főzöm, amíg meg nem főnek a tojások. Kavargatni nem szabad, mert szétesnek a tojások, én óvatosan fakanállal szoktam belenyúlni. 

 

 

 

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése