2015. február 14., szombat

TIGRIS KIFLI

Ilyenkor téli hidegben nincs is jobb a kelt kiflinél finom házi lekvárral. Ilyen gondolatokkal ébredtem reggel, ezért gyorsan fellapoztam az egyik receptes könyvemet és megakadt a szemem ezen a két színű lekváros kiflin. A külleme nagyon ínycsiklandó volt, gondoltam az íze sem lehet rossz. Nem tévedtem. Viszont mikor kelesztettem megijedtem, mert valahogy nem akart dagadni a tésztám, vártam 10 percet, majd még 10-et és semmi, aztán a huszadik percben elkezdett szépen dagadni, meg is nyugodtam. Rájöttem közben, hogy valószínű az olaj miatt nem indult meg idejében a kelés. 

Hozzávalók

65 dkg liszt
3 dl tej
1 dl olaj
1 kávéskanál só
10 dkg cukor
5 dkg élesztő
2 teáskanál kakaó
szilva lekvár (jó sűrű a legjobb a házi)

Elkészítés


A lisztben elkeverem a sót, hozzáadom a cukrot, az olajat és 2 dl tejet. 1 dl tejbe kávéskanálnyi cukrot teszek, megmelegítem és felfuttatom benne az élesztőt, majd a lisztes keverékhez öntöm és összegyúrom.  40 percig kelesztem meleg helyen. Ezután két cipóra osztom és az egyikbe belekeverem a kakaót, majd újra fél órára félre teszem mindkét cipót és meleg helyen kelesztem. Mikor megkelt mindkét tésztát kettéosztjuk. Először kinyújtok egy sima majd egy kakaós tésztát, egymásra borítom, hogy a sima legyen alul és 12 cikkre vágom. Kiskanálnyi lekvárt teszek a cikkekre és kiflivé tekerem őket. Ugyanígy járok el a másik két tésztával is, de ott alulra teszem a kakaós részt. Sütőpapírral bélelt tepsiben 180°C-on 25 percig sütöm. A tetejét meg lehet kenni egy kis tojásfehérjével, hogy szép fényes legyen. Porcukorral megszórva tálalom.

 

 

 

 

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése