2015. február 28., szombat

SOMLÓI HAMISAN

Nagyon szeretem a somlói galuskát. Régebben általában cukrászdában ettem, tudom, hogy maradék tésztákból dobják össze, egy kis csoki a tetejére, tejszínhab, dió és kész. Nem is hangzik valami nehéznek mégis volt amikor olyan borzasztóan rosszra sikeredett, vagy a tejszín volt savanyú, vagy a tészta túl száraz, szóval, volt hogy megenni nem bírtam. Egyszer aztán egy budapesti étteremben,   sajnos már nem tudom melyikben megízleltem a valódi somlóit, ami nem tésztavégekből és maradék tejszínből állt. Leírhatatlanul finom volt. El is határoztam, hogy megpróbálom én is, hiszen hát nem lehet olyan nehéz. Addig kísérletezgettem míg megalkottam ezt a hamis fajtát. Amihez külön készítem el a kétszínű sűrű tésztát, viszont nem csokit használok, hanem vaníliát és a tejszínt a krémbe keverem. Ajánlom kipróbálásra, mivel nagyon finom, és nem utolsó sorban igen egyszerű. 

Hozzávalók

30 dkg liszt
25 dkg porcukor
6 tojás
1 sütőpor
25 dkg margarin
2 evőkanál kakaópor

Krémhez

2 cs vaníliás pudingpor
1 tej
0,5 l hulala tejszín, én ezt szoktam használni, de más fajta is jó, a lényeg, hogy cukrozott legyen

Elkészítés

A pudingport 4 kanál cukorral a tejben megfőzöm, majd félre teszem hűlni.
A tojásokat felverem a porcukorral, majd hozzákeverem a szobahőmérsékletű margarint és a sütőport. Mikor már jól elkeveredett hozzáadom a lisztet. Kicsit keményebb állagú masszát fogunk kapni. A massza felét sütőpapíros tepsibe kenem, a másik feléhez pedig hozzákeverem a kakaót. Ezután a barna masszát a tepsibe kent fehérre kenem és 180°C-on 35 perc alatt megsütöm.
Mikor kész hagyom egy kicsit hűlni majd még a tepsiben felkockázom (kb.2x2 cm-es kockákra).

Ezután a tejszínt habbá verem és hozzákeverem a kihűlt pudingot. A felkockázott tésztát tálba szórom (én egy nagy pitetálat használok és még egy kisebb jénait) és bőven megkenem a krémmel. Ezután darált dióval megszórom és máris fogyasztható.


 


 

 

 

 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése