2015. február 11., szerda

PUNCSKRÉMES SZELET

Ezt a receptet nem tudom már hol találtam, viszont azt tudom, hogy nagyon finom, főleg a különleges tésztája miatt. Szeretem az olyan sütiket amit nem csak a krém tesz érdekessé hanem már a tészta sem szokványos. Itt is ez a helyzet, bevallom, mikor először sütöttem kicsit féltem a tojáshabtól, vagyis attól, hogy mire megsül a tészta nem ég-e meg a tojáshab, de nem égett meg. Arra kell figyelni, hogy amikor a hab elkezd barnulni akkor bizony azonnal ki kell venni a sütőből. Sajnos itt nem fotóztam sokat, csak ez az egy kép készült, és hát így nézve nem a legszebb süteményremek ez a darab, de felvágva teljesen máshogy mutat. Legközelebbi sütéskor folyamatosan fotózok majd!


Hozzávalók

4 tojás sárgája
12,5 dkg margarin
12 dkg cukor
10 dkg liszt
1 cs sütőpor
4 evőkanál tej
2 púpos evőkanál kakaópor

A krémhez

1 csomag puncs ízű pudingpor
3 dl tej
4-5 evőkanál cukor (ízlés szerint)
15 dkg margarin
2 dl tejszín
1 cs habfixáló

A habréteghez

4 tojásfehérje
10 dkg cukor
5-6 dkg reszelt étcsoki

Elkészítés

A margarint a cukorral habosra keverem majd hozzáadom a tojások sárgáját, a tejet, a lisztet, a kakaót és a sütőport. Robotgéppel jól elkeverem és a sütőpapírral bélelt tepsibe öntöm. A tojások fehérjét habbá verem a cukorral, majd a reszelt csokit beleforgatom. Ezt a habot a nyers csokis tésztára kenem és 180 °C-os sütőben megsütöm.
Közben elkészítem a krémet. A tejben cukorral megfőzöm a pudinport. Kevergetve kézmelegre hűtöm, hozzákeverem a margarint és kihűtöm. A tejszínt habbá verem, hozzáadom a habfixálót és a kihűlt krémmel összeforgatom. A kihűlt tésztát függőlegesen kettévágom. Az egyik felére rákenem a krémet, ráteszem a másik lapot, majd hűtőbe teszem pár órára.  

 

 

 

 

 

 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése