2015. február 28., szombat

PIZZA

Egy esti otthoni mozizáshoz legjobb választás a pizza, de mindenképpen a házi. Persze egy lávakövön sült "bolti" pizzát rendelni kényelmesebb mint tésztát dagasztani. De ez a pizza hamarabb elkészül mint ahogy a futár kiér. Szóval ajánlom mindenkinek nyugodtan essen neki. A tészta igen egyszerű, csak liszt, víz, só, tej és élesztő kell hozzá. Ha valaki fél az élesztő felfuttatásától azt mondom ne féljen, nagyon egyszerű a nyitja. A lényeg a megfelelő hőmérsékletű tej, én mindig az ujjammal ellenőrzöm, ne süsse a kezemet, de meleg legyen, mikróban kb. 1 percig melegítem, és mindig adok hozzá egy teáskanál cukrot, jól elkeverem, hogy felolvadjon, ezután morzsolom bele az élesztőt majd meleg helyre teszem. Például kinyitom a sütő ajtaját, hiszen a sütés miatt már be van kapcsolva, és az ajtó legszélére teszem. Így biztosan felfut.
Amíg kel a tészta addig összevágom a zöldségeket, a sonkát, a tojásokat már előre megfőzöm, a sajtot is lereszelem, így amikor megkelt a tészta (20 perc) már nincs más dolgom mint ráhalmozni a feltétet és megsütni. Összességében mindez kb. 50 perc. Ugye, hogy nem is olyan sok? 


Hozzávalók

50 dkg liszt
5 dkg élesztő
2,5 dl tej
1 teáskanál cukor
csipet só

2 paradicsom
fél uborka
fél paprika
3 főtt tojás
20 dkg sajt
25 dkg sonka
pizzakrém

Elkészítés


A tejhez adom a cukrot é langyosra melegítem, majd felfuttatom benne az élesztőt. A liszthez adom a sót és a felfutott élesztőt és tésztává gyúrom. Meleg helyen 20 percig kelesztem.  Közben összevágom a zöldségeket és a sonkát, megfőzöm a tojást. Mikor a tészta megkelt kinyújtom és egy kiolajozott gáztepsibe fektetem. Megkenem a pizzakrémmel, vagy lehet oregánóval elkevert ketchupot is kenni rá. Majd ráhalmozom a feldarabolt feltéteket. A sonkát teszem alulra azután rétegezve a többit, majd a tetejét bőven megszórom sajttal. 220°C-on kb. 20 percig sütöm. 
Elkészítettem a töltött változatot is, annyi a különbség, hogy nyújtás után csak a tészta felére pakolom a feltétet, valamint főtt tojás helyett kér nyers tojást ütöttem a sajtra, ezután ráhajtottam az üres felét és a széleit felpödörtem. A ddig sütöttem amíg elkezdett pirulni a teteje. Frissen sütve a legfinomabb, mivel a sajt és a tojás sárgája még folyós benne. 

 

 

 

 

 

Töltött verzió



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése