2015. február 14., szombat

HAJTOGATOTT VAJAS POGÁCSA

Tagadhatatlanul vidéki vagyok, nekem a hétvége pogácsa nélkül el sem kezdődhet. Egyszerűen nem tudok betelni ezzel az apró kis sós falattal. Lázasan keresem minden receptes könyvben az újdonságokat. Megint találtam egyet, igaz kicsit időigényes a többszöri hajtogatás miatt, de megéri a vesződés, mert valóban finom. 

Hozzávalók

60 dkg liszt
2 kispohár tejföl
25 dkg margarin
2 teáskanál só
0,5 dl tej
1 kávéskanál cukor
5 dkg élesztő

Elkészítés


A lisztben elmorzsolom a margarint, hozzáadom a sót és a tejfölt. A cukrot hozzáadom, a tejhez megmelegítem és felfuttatom benne az élesztőt. Majd hozzáöntöm a lisztes keverékhez és összegyúrom. Fél órán át meleg helyen kelesztem. Fél óra múlva kinyújtom és meghajtogatom, majd újra kelesztem húsz percet. Ezt megismétlem még kétszer, de egyik esetben sem gyúrom át. Az összehajtogatott tésztát nem gyúrom át hanem ujjnyi vastagra nyújtom, késsel berácsozom a tetejét, pogácsaszaggatóval kiszaggatom, megsodrom, majd sütőpapíros tepsibe teszem. A tetejét megkenem tojással és megszórom sajttal és 200°C-on megsütöm. 

 

 

 

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése