2015. február 7., szombat

DIÓS KOSÁRKA

Mikor megvettem az első muffin sütő formámat elterveztem, hogy mennyiféle muffint fogok benne sütni, csokisat, túrósat, epreset és még vagy ezer fajtát válogattam össze a receptek közül. Aztán végül a csokis vált be a családnál, úgyhogy maradtam ennél az egy fajtánál, nem kísérletezgettem tovább. Aztán egyszer kaptam egy nagyon jó kosárka receptet egy unokatesómtól, amit ő muffin formában készít. Gyorsan ki is próbáltam, de bevallom őszintén ekkor jöttem rá, hogy a forma kivajazása és lisztezése a legutálatosabb művelet, amit ember csak kieszelhet. Így a következő sütésnél gondoltam egy merészet, és muffin-papírt tettem a formába, abba tömködtem a tésztát. Azóta is így sütöm a diós kosárkát és nagyon jó ötletnek bizonyult. Egyrészt a kis papírkosárral szebb a tálalás, másrészt ha esetleg nem maradna egyben a tészta akkor összetartja. 


Hozzávalók

10 dkg cukor
20 dkg margarin
30 dkg liszt
2 tojássárgája
1 sütőpor

Töltelék

2 tojásfehérje
30 dkg darált dió
10 dkg porcukor

Elkészítés

A margarint elmorzsolom a lisztben, hozzáadom a cukrot, a tojások sárgáját, a sütőport és tésztává gyúrom. A tésztát cipóvá gyúrom, kb. 2 cm vastagra kilapítom és 16 részre vágom, majd a szeleteket gombóccá gyúrom. Ha nagynak találnánk a gombócokat, akkor lehet kisebb golyókat is készíteni, így több lesz a kosárka.
Ezután elkészítem a tölteléket. A fehérjét habbá verem, belekeverem a porcukrot és a diót. Ha túl kemény lenne a töltelék egy kis tejjel hígítom.
Muffin tepsibe papírkosárkákat teszek. A tésztagolyókat kilapítom és a formába illesztem. Mikor mindegyik a helyén van belekanalazom a tölteléket, egyformán elosztva, és 200°C-on megsütöm. Porcukorral meghintve tálalom.



 

 

 

 

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése