2015. február 7., szombat

BROKKOLIS CSIRKE

Mióta először megkóstoltam azóta imádom a brokkolit, néha képes vagyok nyersen beleharapni. Van egy kínai vendéglő ahol mindig brokkolis csirkét eszek rizzsel, mert borzasztóan finom. A eladó már mosolyog mikor meglát, de udvariasságból minden alkalommal megkérdezi mit adhat. :-) Szóval nagyon nagyon szeretem a brokkolit. Ezért is örültem mikor anyukám ma ebédre egy brokkolis finomságot készített, persze kaptam az alkalmon és azonnal dokumentáltam mindent, hiszen ez az étel olyan finom, hogy meg kell örökíteni az utókornak.


Hozzávalók

1,5 kg csirkemell
2 fej brokkoli
2 nagypohár tejföl
20 dkg reszelt sajt
5 dkg reszelt parmezán
2 tojás
delikát

Elkészítés

A brokkolit rózsáira szedem és delikátos vízben félig megfőzöm. Mikor kész leszűröm. A csirkemellet szeletekre vágom és kiolajozott tepsibe fektetem, megszórom delikáttal (lehet sóval is, vagy bármi más fűszer sóval) és ráfektetem a brokkolit. Ezután a tejfölhöz keverem a tojást és a reszelt sajtot, majd a parmezánt (ez elhagyható, csak az íze miatt teszek bele) és nyakon öntöm vele a brokkolis csirkemelleket. Fólia alatt párolom, mikor a hús már átpárolódott leveszem a fóliát és megpirítom a tetejét. Burgonyapürével tálalom.


 

 

 

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése