2014. december 29., hétfő

TÚRÓS POGÁCSA

Ez egy valóban nagyon egyszerű pogácsa, igazi finom omlós, és sokáig eláll, ajánlom mindenkinek, aki még annyira nem járatos a sütés főzésben. Ezt elrontani sem lehet és tuti a siker! Bár nekem majdnem sikerült, mert amikor a fotón készült adagot sütöttem az ehhez szánt túró savanyú volt. Szokásos módon csak úgy belezuttyantottam a lisztes margarinos keverékbe a csomag túrót és amikor gyúrni kezdtem vettem észre, hogy itt valami nem stimmel. Hát dobhattam ki és kezdhettem elölről. Tanulság, hogy mindig mindent meg kell kóstolni használat előtt. 


Hozzávalók


25 dkg túró
25 dkg margarin
25 dkg liszt
1 teáskanál só
1 tojás a kenéshez

Elkészítés


A lisztben elmorzsolom a margarint, hozzáadom a sót, majd a túrót és tésztává gyúrom, ha kell adjunk még hozzá lisztet, addig kell gyúrni és lisztezni amíg már elválik a kezünktől. Ezután kb. 15 percig pihentetem hidegen, hűtőbe is be lehet tenni, hogy a margarin egy kicsit megdermedjen. Majd ujjnyi vastagra nyújtom, a tetejét késsel bekockázom, pogácsa szaggatóval kiszaggatom, megsodrom, majd tojással kenem meg a tetejét. 180°C-on kb. 20 perc alatt aranybarnára sütöm. 

 

 

 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése