2014. december 27., szombat

SAJTOS TALLÉR

Valóban nagyon finom és egyszerű elkészíteni, viszont aki belevág készüljön föl arra, hogy kb. fél napot is igénybe vesz az elkészítés. Na nem az összeállítással van a probléma, az hip-hop megvan, viszont a golyóformálás majd a sütés nagyon időigényes. Egyszer bátorkodtam este 6-kor nekilátni hát lényegében a konyhában éjszakáztam. :-) 
Nekem gázos tallérsütőm van, vagyis a gázrózsára kell rátenni, egyszerre négy golyót teszek bele, félidőben megfordítom. Persze próbáltam elektromos sütőket is, viszont én azt tapasztaltam, hogy abban kemény lesz a kész tallér, mivel túlságosan összepréseli a tésztát. Ezért maradok a hagyományos sütésnél, ami ugyan hosszadalmas, viszont a kész termék sokkal finomabb. És nem utolsó sorban hetekig eláll.


Hozzávalók

1 kg liszt
25 dkg margarin
1 maroknyi zsír
1 cs sütőpor
1,5 evőkanál  só
2 tojás
25 dkg reszelt sajt
tejföl (kb. 2 dl)

Elkészítés


A margarint elmorzsolom a lisztben, majd belemorzsolom a zsírt is. Ezután hozzáadom a sót, a sütőport és a reszelt sajtot. Jól összeforgatom. Közepére ütöm a két tojást és a tejfölt. Összedolgozom, ha kell adok még hozzá tejfölt. Keményebb tészta lesz belőle. Majd 2 cm-es golyókat formálok belőle és a tallérsütőben kisütöm.

 

 

 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése