2014. december 26., péntek

MÉZESKALÁCS "BABI MÓDRA"

Mikor gyerek voltam a búcsúkban mindig megcsodáltam a szépen díszített mézeskalácsokat, nem telt el úgy egyetlen év sem, hogy legalább egy huszárt ne kaptam volna. Féltőn óvtam hetekig, sőt hónapokig, nem mertem kicsomagolni nehogy megsérüljön a szép máz. El nem tudtam képzelni hogyan lehet ilyen csodákat gyártani puszta kézzel. Aztán mikor nagyobb lettem már egyre jobban érdekelt a készítése. Kipróbáltam nem egy receptet, az egyik túl kemény lett, a másik túl puha, mígnem ráakadtam egy nagyon jó leírásra. Némi változtatással pedig mára megalkottam a tökéletese mézeskalács receptet. Ez garantáltan megpuhul szobahőmérsékleten, és akár hónapokig is eláll. Ajánlom mindenkinek.


Hozzávalók


40 dkg liszt
6 dkg margarin
20 dkg porcukor
1 teáskanál szódabikarbóna
1 evőkanál őrölt fahéj
2 tojás
2 evőkanál méz


Elkészítés

A lisztben jól elmorzsolom a margarint (ez a legfontosabb mozzanat ettől lesz ez a kalács mindig puha), majd hozzákeverem a porcukrot, fahéjat és szódabikarbónát. Ezután hozzáadom a tojásokat és a mézet és jól összedolgozom, ha túl lágy adok hozzá lisztet, annyit hogy jól gyúrható legyen. Fél cm vastagra nyújtom, kiszaggatom és 180°C-os sütőben 10 percet sütöm.

Díszítő máz

1 tojásfehérje
20 dkg porcukor
pici ecet (1 teáskanálnyi)


A fehérjét villával simára (fehérré) felverem kb. 3 percig. Fontos, hogy ne géppel csináljuk, mert akkor nem lesz megfelelő állagú a hab. Ehhez kb. 20 dkg porcukrot adok, vagy egy kicsit többet ha kell, hozzákeverek 1 teáskanálnyi ecetet, és addig keverem, amíg olyan jól kenhető máz állagú nem lesz. Ezután egy bögrébe zacskót teszek, kihajtogatom a széleit, így könnyen beletölthetem a mázat. Ez lesz a nyomózsák. Ha színes mázat akarok, akkor ételfestéket vagy szörpöt adok hozzá. Az ételfesték felhígítja a mázat így porcukrot kell majd hozzákeverni, hogy visszanyerje az állagát.  
A terítőmázhoz egy kávéskanálnyi vizet is adok, hogy ne legyen olyan sűrű, ezt felkenés előtt mindig fel kell kavarni, mert a cukor leül az aljára.


 


 

 


 


                                                       

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése